2008-07-08

Inspiration

Innan jag bestämde mig för Yamarinen så letade jag efter sportfiskare med praktiska erfarenheter av båten vid fiske. Sökte förgäves på svenska sidor via Google. Av en slump dök så Per Autrup Hansens namn upp på en dansk fiskesida. Jag bestämde mig för att maila honom - på vinst och förlust...

Snacka om fullträff! I svarsmailet fick jag en lång och mycket trevlig redogörelse för Pers erfarenheter av båten. Dessutom bifogade han en artikel, i PDF-format, som han skrivit i en dansk båttidning om båten och den nya motor som han monterat. Bättre information än direkt från en hårdtestande sportfiskare kunde jag inte få... Resten, beträffande båtköpet, är historia - och jag är mycket nöjd.

Har mailat en del fram och tillbaks med Per och igår trillade det in bilder på hans projekt med trollingbar och targabåge på båten. Bilderna talar nog bäst för sig själva:




Trollingbar.


Snyggt monterat på befintliga pollare utan att behöva borra i båten.

Jag har även sett lite bilder i förväg på targabågen och den är extremt fin. Har blivit lovad fler bilder av Per när den är färdigmonterad.
Väldigt snyggt arbete måste jag säga. Väldigt inspirerande och långt ifrån den standard som man ser på 99,9% av de svenska trollingbåtarna - inklusive min egen. Antar att http://www.autrupdesign.com är involverat på ett eller annat sätt :-)

0 kommentarer: